50 Pertanyaan dan Jawaban Wawancara Kerja PT

Soalan dan Jawapan Temuduga Kerja Bocor Selepas Contoh Curriculum Vitae Di dalam Bahasa Inggeris Yang Menarik Bahan kali ini ialah Cara Menjawab Soalan Temuduga Kerja Berkaitan Gaji dan Lain-Lain Disemak Lengkap Tips ini yang kita ambil berasal dari buku Uswatun Hasanah, M.Pd. bersama dengan penerbit Araska. Bagi mereka yang bukan memiliki pengalaman kerja atau yang punya pengalaman minimum, ini akan amat menopang kamu kerana soalan akan diterjemahkan ke didalam bahasa Inggeris.

 



Sebagian soalan yang biasa digunakan di dalam temu bual bahasa Inggeris terhitung:
* Siapa sebutan awak? (Siapa sebutan awak)?
*Sila perkenalkan diri kamu kepada saya
* Kamu lulusan universiti mana? (Kamu lulus berasal dari universiti mana)?
* Adakah kamu miliki pengalaman kerja? (Adakah kamu memiliki pengalaman kerja)?
* Berapa lama kamu bekerja di sana? (Berapa lama kamu bekerja di sana)?
* Apakah motivasi kamu memohon di sini? (Apakah motivasi kamu untuk memohon di sini)?
* Tolong beritahu saya energi dan kelemahan kamu! (Sila beritahu saya energi dan kelemahan kamu)
* Apa pendapat kamu mengenai syarikat ini? (Apa pendapat kamu perihal syarikat ini)?
* Adakah kamu memiliki sebarang taktik membangunkan syarikat ini? (Adakah kamu miliki taktik untuk mengembangkan syarikat ini)?
* Adakah kamu punyai kemahiran lain yang akan menyokong kerja kamu? (Adakah kamu punyai keunggulan lain untuk menunjang kerja kamu)?
* Adakah kamu memiliki pengalaman di dalam bidang yang serupa? (Adakah kamu miliki pengalaman kerja di dalam bidang yang mirip)?
* Sejauh manakah kamu berminat bersama dengan pekerjaan ini? (Sejauh manakah kamu berminat bersama laluan pekerjaan ini)?, dsb.


Kebanyakan soalan di dalam temu bual membawa kepada personaliti, mengapa begitu? Kerana penemuduga idamkan paham sejauh mana talon pekerja, mirip tersedia dia mencukupi kelayakan yang diperlukan oleh syarikat atau bukan. Dan juga berapa segudang motivasi untuk bekerja di syarikat.


Dan ini adalah 50 Soalan dan Jawapan Temuduga Kerja yang Bocor bersama dengan bersama Petua Paling baik untuk Menjawabnya:
1. Beritahu Saya Berkenaan Diri Kamu! (Beritahu saya berkaitan diri kamu!)


Ini adalah soalan yang kerap ditanya oleh penemuduga kali pertama semasa ujian temuduga. Begitu juga di dalam bahasa Inggeris, ini benar-benar biasa diminta untuk paham prestasi peserta buat kali pertama, terutamanya didalam perbendaharaan kata mereka memakai bahasa Inggeris.


Apabila kamu ditanya soalan ini, jawab secara generik. Penemuduga bukan mahu kamu menceritakan semua kisah hidup kamu. Walau bagaimanapun, terangkan julukan kamu, bidang yang kamu lulus, di mana kedudukan kamu, dan apakah keunggulan kamu berbanding orang lain.


Saya Sinta. Saya berumur 22 year. Saya dilahirkan di Yogyakarta namun saya dibesarkan di Semarang. Saya lulusan Universiti Indonesia didalam jurusan Pengurusan.


Saya Sita. Saya berumur 22 tahunan. Saya dilahirkan di Yogyakarta tapi dibesarkan di Semarang. Saya berkelulusan berasal dari Universiti Indonesia didalam jurusan Pengurusan.


Salam tuan, sebutan saya Raditya Prambudi, saya adalah lulusan baru di jurusan Bahasa Inggeris Universiti Indonesia. Meskipun graduan baru, saya miliki pengalaman sebagai guru partikelir selama 3 th, pembantu pensyarah selama kira-kira 2 year, dan ketua kelab Inggeris terbesar di Universiti saya. Saya juga ahli Pemasaran Internet menjadi ia agak berfungsi untuk penjualan product kamu.


Hello Tuan, julukan saya Raditya Prambudi, saya baru lepasan ijazah Jabatan Bahasa Inggeris di Universiti Indonesia. Meskipun saya baru tamat pengajian, saya miliki pengalaman sebagai tutor partikelir selama 3 tahunan, Penolong Pensyarah selama 2 th, dan ketua kelab Inggeris terbesar di Universiti saya. Saya juga ahli Pemasaran Internet menjadi agak berfaedah untuk menjual product kamu.


Jikalau kamu bukan punyai sebarang pengalaman, arahkan jawapan kamu kepada syarat yang ditetapkan oleh syarikat untuk kelayakan yang kamu mengidamkan. Cuba jawapan kamu sahih-sahih tunjukkan minat kamu didalam bidang itu. Sebagai contoh, kelayakan memerlukan juruelektrik.


Kamu boleh menjawab layaknya ini:


Saya sudah studi terkait elektrik dan kebanyakan perkara yang perihal dengannya semenjak saya di Sekolah Menengah Rendah. Saya bahagia studi terkait subjek ini kerana ia terlalu mencabar. Saya sudah mengakibatkan sebagian eksperimen. Saya seorang pelajar yang terlalu baik dan idamkan tahu lebih lanjut berkaitan subjek ini daripada buku atau daripada juruelektrik yang lebih berpengalaman.


Saya sudah studi perihal elektrik dan kebanyakan perkara yang tentang dengannya semenjak saya di sekolah menengah. Saya puas studi berkenaan subjek ini kerana ia benar-benar mencabar. Saya sudah membawa dampak sebagian eksperimen. Saya seorang pelajar cemerlang dan menghendaki mengerti lebih lanjut berkenaan subjek ini daripada buku atau daripada juruelektrik berpengalaman.


Jawapan ini akan membezakan kamu daripada calon lain. Penemuduga akan mengingatkan kamu terkait betapa termotivasinya kamu untuk melayakkan diri untuk kelayakan yang diperlukan dan sadar berapa berlimpah bisnis yang kamu melakukan untuk mencapainya. Kamu mesti menyatakan apa yang paling baik berkaitan kamu.


2. Bagaimana bersama dengan Pekerjaan Ini Menarik Kamu? (Bagaimana pekerjaan ini menarik minat kamu?)


Penemuduga idamkan mendengar jawapan kamu perihal karena kamu berminat bersama dengan pekerjaan ini. Jawab di dalam ayat yang pendek dan menyadari. Sekadar petua, disarankan untuk kamu memberi keyakinan bahawa kamu berminat kerana kamu punyai pengalaman yang bagus dan kemahiran tambahan yang bukan tidak cukup hebatnya. Sebenarnya penemuduga dambakan menguji sejauh mana kamu layak menyertai mereka.


Syarikat kamu adalah tidak benar satu pilihan primer saya dan saya berkunjung ke sini kerana pengalaman dan minat saya agak berfaedah untuk institusi pendidikan ini. Saya boleh mengajar pelajar dan saya juga boleh mengendalikan tugas pemasaran lewat internet. Layaknya yang saya beritahu sebelum ini bahawa pemasaran Internet adalah keliru satu kepakaran saya.


Syarikat kamu adalah tidak benar satu pilihan primer saya dan saya singgah ke sini kerana pengalaman dan minat saya terlampau berfungsi untuk institusi pendidikan ini. Saya boleh mengajar pelajar dan saya juga boleh mengendalikan tugasan pemasaran bersama internet. Layaknya yang saya katakan sebelum ini bahawa pemasaran Internet adalah keliru satu kepakaran saya.


3. Apakah yang Kamu Mengerti Tentang Syarikat Kita? (Apa yang kamu memahami perihal syarikat ini?)


Penemuduga mendambakan memahami sejauh mana ilmu kamu terkait syarikat tersebut. Kamu boleh menjawabnya bersama dengan menyadari daripada rujukan yang ada, layaknya rakan, akhbar, majalah, tapak web site syarikat atau orang yang telah bekerja di syarikat tersebut.


Syarikat kamu adalah tidak benar satu yang terbesar di Indonesia. Ia boleh menggandakan pendapatannya year tanggal. Saya dengar syarikat kamu mendapat sekurang-kurangnya 200 pemohon sehari. Saya rasa semakin ramai orang mahu bekerja di syarikat yang menakjubkan ini.


Syarikat kamu adalah tidak benar satu syarikat terbesar di Indonesia. Boleh gandakan pendapatan year tanggal. Saya mendengar bahawa syarikat kamu mendapat sekurang-kurangnya 200 pemohon tiap tiap hari. Saya rasa semakin ramai orang menginginkan bekerja untuk syarikat yang hebat ini.


4. Mengapa Kamu Menghendaki Bekerja Di Syarikat Kita? (Kenapa kamu mahu bekerja di syarikat kita)


Ia akan jadi satu keunggulan bagi saya untuk bekerja di dalam organisasi kamu yang dihormati. Apabila saya membaca terkait syarikat kamu, saya mendapati bahawa kemahiran dan kualiti saya sepadan bersama dengan kebutuhan syarikat. Sebagai seorang yang lebih segar, saya tengah melacak sistem yang akan menambah semangat saya untuk pembelajaran berterusan. Jikalau diberi peluang, saya akan mencipta nilai untuk syarikat kamu lewat ilmu, kerja keras dan kegigihan saya. 1 akan cuba memberi bersama dengan paling baik.


Ia akan jadi penghormatan saya untuk bekerja di organisasi kamu yang dihormati. Apabila saya membaca terkait syarikat kamu, saya mendapati bahawa kemahiran dan kualiti saya sepadan bersama dengan kebutuhan syarikat. Sebagai seorang graduan baru saya melacak sistem yang akan menaikkan semangat saya untuk konsisten studi. Kecuali diberi peluang, saya akan mencipta nilai yang hebat untuk syarikat kamu lewat ilmu, kerja keras dan kegigihan saya. Saya akan cuba berikan yang paling baik.


5. Mengapa Kamu Meninggalkan Kerja Sebelumnya? (Mengapa kamu meninggalkan pekerjaan kamu sebelum ini?)


Seorang penemuduga mendambakan tahu dikarenakan kamu meninggalkan kerja paling akhir kamu dan memilih untuk menyertai mereka. Di dalam kes ini, jelaskan bahawa kamu benar-benar hebat untuk tinggal di syarikat sebelumnya dan sesudah itu anggap bahawa syarikat baharu tersebut memiliki prospek yang amat cerah. Yakinkan penemuduga bahawa syarikat mereka adalah yang paling baik.


Contoh jawapan paling baik:


Saya bermimpi besar dan syarikat kamu adalah penyelesaian untuk saya. Semasa saya jadi pemimpin di institut pendidikan guru partikelir, saya rasa daerah tersebut tidak milik saya. Saya kudu jadi lebih besar dan lebih bijak. Menjadi, saya meninggalkan jawatan saya sebagai ketua dan memutuskan untuk menyertai syarikat awak. Di sini, saya boleh mencapai penjenamaan peribadi yang lebih tinggi, pasaran yang lebih luas dan pengalaman hebat kerja saya.


Saya miliki impian besar, dan syarikat kamu adalah penyelesaian untuk saya. Apabila saya jadi pemimpin di institusi pendidikan guru partikelir, saya fikir area tersebut bukan disesuaikan untuk saya. Saya kudu jadi lebih besar dan lebih bijak. Menjadi, saya meninggalkan jawatan saya sebagai ketua dan memutuskan untuk menyertai syarikat awak. Di sini, saya boleh mencapai penjenamaan yang lebih tinggi, pasaran yang lebih luas dan pengalaman yang hebat didalam kerja.


6. Apakah Pengalaman Yang Kamu Tersedia Di dalam Bidang Ini? (Apakah pengalaman yang kamu tersedia di dalam bidang ini)?


Bercakap berkenaan perkara spesiļ¬k yang terkait bersama dengan jawatan yang kamu mohon. Terkecuali kamu bukan punyai pengalaman eksklusif, cari jawapan yang sekurang-kurangnya boleh dipertimbangkan oleh penemuduga. Berdasarkan maklumat yang kamu perolehi, cari interaksi yang paling disesuaikan antara pengalaman kamu dan syarikat mengenai.


Petua selamat: Agar jawapan bukan meluas tanpa henti, minta penemuduga untuk lebih spesifik bersama soalan, “Apakah yang kamu maksudkan secara total atau kawasan eksklusif yang menarik minat kamu?”. Satu kembali cara yang boleh diambil ialah bersama langsung cuba menangkap bahasa badan penemuduga dan lantas nyatakan jawapan kamu, “Saya dulu meniti latihan amali sebagai penggubal 3d Autucad semasa Internship di Pt. Pembangunan Perumahan (Pt. Pp), menjadi saya rasa ia akan menolong saya bekerja sebagai arkitek di syarikat tuan.